Онлайн-консультації в системі «Поліклініка без черг»: досвід одеської дитячої поліклініки
27 травня 2021
Для убезпечення лікарів і пацієнтів в умовах епідемії COVID-19 у минулому році на базі системи «Поліклініка без черг» розробники групи компаній IT4Medicine створили платформу для надання онлайн-допомоги пацієнтам та консультації лікарів між собою. Ефективне телемедичне рішення вдалося реалізувати завдяки інтеграції «Поліклініки без черг» з іншими програмними продуктами IT4Medicine, зокрема, телемедичною системою Medinet. А пілотним закладом, у якому втілили нове телемедичне рішення, стала «КНП «Дитяча міська поліклінка N6» Одеської міської ради». У серпні мине рік, як пацієнти та лікарі цього медичного закладу користуються новим сервісом. Тож ми вирішили розпитати у директора «Дитячої міської поліклінки N6» Сергія Горіщака про враження від онлайн-консультацій та дізнатися про досягнуті його закладом результати після запуску нової платформи.


У зв'язку із введенням в Україні карантину та жорстких обмежень, пов'язаних з ним. Сьогодні, в умовах епідемії коронавірусу телемедицина з категорії інновацій стрімко перейшла в категорію необхідних інструментів. Вона стала сучасним форматом взаємодії, який дозволяє не витрачати час на похід до лікаря і не наражати себе, свою дитину та оточення на ризик. Якщо ж потрібно, телемедицина дозволяє комбінувати і дистанційне, і живе спілкування, що також надзвичайно зручно та комфортно для пацієнта.

У зв'язку з чим виникла необхідність надання онлайн-допомоги вашим пацієнтам?

Скільки онлайн-консультацій надали ваші лікарі пацієнтам з початку роботи платформи?

Станом на початок травня ми надали понад 4200 онлайн-консультацій.

Яка категорія пацієнтів звертається за онлайн-консультаціями найчастіше і з якими проблемами?

В першу чергу, це батьки з немовлятами та дітьми, які хворіють. Найчастіше записуються на онлайн-консультацію вже для коригування лікування.

Онлайн-консультації у вашому медзакладі надають лише лікарі первинної ланки - педіатри?

Тільки педіатри. У МІС для вторинної ланки поки що немає такої функції.

Як пацієнт записується на онлайн-прийом до лікаря?

Запис на онлайн-прийом відбувається у звичайний для пацієнтів спосіб - через сайт pb4.com.ua. Обравши потрібного лікаря та зручний час, пацієнт має можливість провести телеконсультацію з лікарем безпосередньо зі свого кабінету пацієнта. Крім того, він може записатися на онлайн-консультацію через наш телеграм-бот CompassBot, який, на наше прохання, також створили розробники IT4Medicinе, або через реєстратуру і контакт-центр поліклініки.

Які перспективи телемедицини у форматі пацієнт-лікар? Який відсоток пацієнтів може звертатися до лікарів онлайн, і коли така консультація справді ефективна?


Онлайн-консультації - сучасний та перспективний напрямок у наданні медичної допомоги. І, як я вже казав, пандемія COVID-19 тільки сприяла його актуалізації.

Що стосується частки консультацій, які можуть надаватися онлайн, то, на мою думку, на амбулаторному етапі вона може досягати до 50% консультацій. Наприклад, щляхом онлайн-консультацій можна проводити навчання з питань догляду за дитиною, надавати консультації у перші дні захворювань на гострі вірусні інфекції, при їхньому неважкому перебігу тощо.

Очний же огляд безперечно потрібний, коли необхідно оцінити розвиток дитини, провести плановий огляд або, якщо є так звані «червоні прапорці».
Читайте більше статей про телемедицину в нашому блозі на сайті Medinet
Читайте більше статей про телемедицину в нашому блозі на сайті Medinet
Зацікавились нашим проектом чи партнерством?
© IT4Medicine 2015-2021
Служба підтримки:
Пн-Пт: 8:00 — 18:00
Контакти:
м. Київ, вул. Протасів Яр 2Д, офіс 5
info@it4medicine.com.ua